Bolt.Works
Avenir Light is a clean and stylish font favored by designers. It's easy on the eyes and a great go to font for titles, paragraphs & more.
Otsikko
Avenir Light is a clean and stylish font favored by designers. It's easy on the eyes and a great go to font for titles, paragraphs & more.
Leipomo Salonen
Turkulainen Leipomo Salonen on tyytyväinen bussikampanjaansa Turussa ja pääkaupunkiseudulla.
Pitkä kampanja toimii
Turkulainen Leipomo Salonen on ollut tyytyväinen bussimainoskampanjoihinsa valtakunnallisesti. Markkinointipäällikkö Tuula Vainio-Syrjälä kertoo kampanjoiden avulla saavutetun jopa noin 50 % kasvun mainostetuissa tuoteryhmissä.
Tyytyväisyys huokuu markkinointipäällikön äänessä, kun huolella rakennetut kampanjat näkyvät myyntiluvuissa jopa odotuksia komeammin. Bussimainonta ei ollut juolahtanut mieleen, ennen kuin Bussimainos.comista otettiin yhteyttä ja niin – siitä se sitten lähti.
Bussien ulko- ja sisäpuoli
Ensimmäinen kampanjoitava tuote oli Jussi-moniviljaleipä ja hyvän kampanjakokemuksen innoittamana tehtiin uusi kampanja, jossa nostettiin esiin Leipomo Salosen sataprosenttisesta kaurasta valmistettuja tuotteita pääkaupunkiseudulla ja Turussa. Kampanjassa yhdistettiin bussin ulkopintoja sekä digitauluja bussien sisällä.
Leipomo Salosen kampanjat ovat yleensä lyhyehköjä, mutta bussireitille haluttiin tehdä pitkä kampanja, kun teipit on kerran asennettu busseihin. Tuotantokuluja ei Vainio-Syrjälä pidä kovin suurina, varsinkin jos vertailukohdaksi otetaan muut mediat.
Pääkaupunkiseutu ja Turku
Bussireittien valinnassa turkulainen leipomo osasi valita sopivat turkulaiset reitit, mutta pääkaupunkiseudun busseihin käytettiin myyjän asiantuntemusta, kun haluttiin näkyä pitkillä reiteillä muuallakin kuin Kehä ykkösen sisäpuolella. Seuraaviin kampanjoihin on otettu vielä pidempiä reittejä.
Myynnin kasvu tiukassa kilpailutilanteessa
Tavoitteena on ollut tietysti myynnin kasvu, mutta myös tunnettuuden lisääminen varsinkin pääkaupunkiseudulla. Kotikentällään Turussa Leipomo Salonen on jo Aurajoen rantamaisemaa ihasteleville kaupunkilaisille tuttu jokapäiväisen leivän tekijä. Tiukka kilpailutilannekaan ei estänyt laadukkaiden tuotteiden ja laadukkaan kampanjan yhteisvaikutuksena saavutettuja noin 50 % kasvulukemia.